آیا کودک شما از سوزن می ترسد؟ برای تزریق واکسن چه باید کرد؟

ترس از سوزن کودکان

آیا کودک شما از سوزن می ترسد؟ چگونه می توانید قبل از تزریق کووید آنها را آرام کنید

با توجه به اینکه کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در نهایت واجد شرایط دریافت واکسن کووید-۱۹ هستند، بسیاری از والدینی که مشتاقانه منتظر فرصتی برای تزریق فرزندان خود بوده اند، بالاخره این فرصت را پیدا کردند.

اما ممکن است بچه‌ها به اندازه والدینشان در مورد این عکس‌ها هیجان‌زده نباشند.

یک تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که ترس از سوزن یا تریپانوفوبیا در کودکان رایج است  .

اگر فوبیا یا ترس آنقدر حاد باشد که مراجعه به پزشک آسیب زا باشد، والدین می توانند درمان را برای فرزندان خود در نظر بگیرند. اما در بیشتر موارد، آنها می توانند به تنهایی اقداماتی را انجام دهند تا ترس از سوزن کاهش یابد . در اینجا چیزی است که روانشناسان و متخصصان اطفال توصیه می کنند:

مرحله ۱: کودک خود را آماده کنید.

مری آلورد، روانشناس متخصص در تکنیک های اضطراب و خودتنظیمی کودکان و نوجوانان ، گفت: قبل از بردن فرزندتان برای دریافت واکسن کووید، به آرامی به او اطلاع دهید که واکسن دریافت خواهد کرد.

او گفت، اگرچه ممکن است به نظر برسد که این باعث ایجاد اضطراب بیشتر می شود، اما در نهایت به ایجاد اعتماد کمک می کند.

آلورد گفت: “شما باید بگویید، “ما شجاع خواهیم بود و رویارویی با ترس های شما را تمرین خواهیم کرد.” “بگو، “شما قرار است با یک شخص بسیار مهربان ملاقات کنید. می دانم که سخت خواهد بود. من همین نزدیکی یا کنارت هستم و با هم نفس کشیدنت را تمرین می کنیم یا داستان های خنده دار برایت تعریف می کنم.»

خواندن کتاب‌های کودکان در مورد رفتن به پزشک در روزهای قبل می‌تواند به آشنایی نوجوانان با آنچه که تجربه خواهند کرد کمک کند. آلورد گفت، بنابراین می توان آنها را به عنوان دکتر بازی انجام داد . کودکان می توانند از خودکارهایی که شبیه سرنگ هستند برای دادن واکسیناسیون عروسک ها و حیوانات عروسکی خود استفاده کنند.

آلورد توصیه کرد که اکثر بچه‌ها می‌ترسند تزریق به آنها آسیب برساند، و والدین نباید به آنها بگویند که این کار را نمی‌کنند، زیرا اگر این ضربه اتفاق بیفتد، بچه‌ها تعجب می‌کنند که چرا والدینشان به آنها دروغ گفته‌اند!

او گفت: «باید به بچه ها گفت که هیچ کس دوست ندارد سوزن بزند. کمی ناراحتی در آن وجود دارد، اما فواید بسیار زیادی دارد.»

در موارد شدید، والدین ممکن است قبل از ملاقات با پزشک فرزندشان، مواجهه درمانی را در نظر بگیرند. درمان معمولاً کوتاه‌مدت است و شامل قرار گرفتن تدریجی در معرض جنبه‌هایی از تزریق است که باعث ترس در کودک می‌شود، مانند بوی الکل استفاده شده قبل از تزریق، برای کاهش اضطراب کودک در هر مرحله تلاش کنید.

مرحله ۲: با پزشک اطفال خود برنامه ریزی کنید

اگر والدین نگران این هستند که کودکشان هنگام احساس درد دچار وحشت شود، می توانند قبل از موعد با پزشک اطفال تماس بگیرند و در مورد کرم های بی حس کننده سوال کنند که احساس سوزن روی پوست آنها را کم می کند، اما باید حدود نیم ساعت قبل از آن استفاده شود.

دکتر دیوید بکر، متخصص اطفال، روان درمانگر و استاد بالینی اطفال در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو:

گفت: «مهمترین چیز این است که کودکان نباید برای هیچ عمل پزشکی بر خلاف میلشان تحت فشار قرار گیرند. از تعاملات آینده با پزشکان آنها را می توان در آغوش والدین، در دامان آنها گرفت و گاهی اوقات در آغوش گرفتن آنها برای احساس راحتی کافی است.

او گفت که چگونه والدین و تمرین‌کنندگان در مورد یک تزریق قریب‌الوقوع به یک کودک مضطرب صحبت می‌کنند نیز بسیار مهم است.

او گفت: “شما می توانید کلمه “درد” یا “تزریق” را به “نیشگون” یا “نیش پشه” تغییر دهید. بیایید یک برنامه در نظر بگیریم تا بتوانید بیشتر احساس کنترل کنید.»

مرحله ۳: آرام باشید و حواس خود را پرت کنید.

دقایقی قبل از تزریق، زمانی که یک پزشک یا پرستار در حال آماده کردن واکسن هستند، ممکن است بیشترین اضطراب را برای کودکان ایجاد کند – یا هرکس دیگری که از سوزن ترس دارد.

در نتیجه، عضلات منقبض می‌شوند، که ضربه را دردناک‌تر می‌کند. بنابراین آلورد از والدین می‌خواهد که به بچه‌ها بگویند «بدن را شل نگه دارند».

این را می توان با انجام تمرینات آرام بخش با هم که بر تنفس تمرکز دارد به دست آورد – والدین می توانند از این تمرینات برای کودکان استفاده کنند برنامه های ذهن آگاهی – یا والدین می توانند کودکان را راهنمایی کنند تا گروه های عضلانی را یکی یکی منقبض و سپس شل کنند، تکنیکی که به آن معروف است آرامش پیشرونده عضلانی.

آلورد گفت: نزدیک تزریق خارج کردن تلفن و گذاشتن کتاب صوتی یا ویدیویی مورد علاقه کودک اشکالی ندارد.

آلورد گفت، علاوه بر پرت کردن حواس بچه ها، شجاعت آنها را در لحظات پایانی تقویت کنید.

او گفت: “پیام این است، “می دانم که سخت است، اما شما شجاع خواهید بود.”

مرحله ۴: جشن بگیرید

آلورد گفت: زمان ایده آل برای بردن فرزندتان برای واکسیناسیون زمانی است که او در شادترین حالت خود قرار دارد – یعنی زمانی که بعید است که خسته یا گرسنه باشد – و زمانی که بعد از آن وقت دارید تا کاری سرگرم کننده انجام دهید. او پیشنهاد کرد برای جشن گرفتن شجاعت آنها یک بستنی قیفی بگیرید. جشن باید برگزار شود حتی اگر قرار ملاقات دکتر شامل مقداری اشک باشد.

 

بستنی یا سفر خانوادگی به باغ وحش همان کاری است که شان هریس، پدر دو فرزند در ریدزبورگ، ویسکانسین، می خواهد انجام دهد. جینی همیشه از سوزن می‌ترسیده است.

برای آماده کردن جینی، هریس در مورد اهمیت واکسن کووید با او صحبت کرده است: اینکه چگونه گرفتن واکسن نه تنها از او محافظت می‌کند، بلکه دیگران را نیز ایمن نگه می‌دارد، و امیدواریم که چگونه خانواده را قادر می‌سازد به سفری به دیزنی بروند. دنیا در بهار هریس، نویسنده و معلم انگلیسی دبیرستان، گفت که جینی قول داده است “دختری شجاع برای متوقف کردن ویروس باشد.”

او گفت: «احتمالاً وقتی این اتفاق بیفتد، خوب پیش نمی‌رود، زیرا او همچنان می‌ترسد. اما او می‌داند که کار درست را انجام می‌دهد، و این برای او معنی زیادی دارد.»

آلورد گفت، در پایان، همه کودکانی که برای دریافت واکسن کووید خود بر ترس خود از سوزن غلبه می‌کنند، مهارت‌هایی به دست می‌آورند که به آنها کمک می‌کند فراتر از یک واکسن در ویزیت پزشک.

او گفت: «تاب آور بودن به معنای نداشتن استرس در زندگی است. این کار با تمام چالش هایی که سر راه شما قرار می گیرد، سروکار دارد. و اگر بتوانیم با چالش‌های کوچک شروع کنیم، بر روی بقیه چالش ها غلبه کنیم.

به اتفاقات کوچک اهمیت دهید، آنها اتفاقات بزرگ را رقم می زنند. هوم لب همیشه همراهتان است

جهت درخواست آزمایش در تهران وارد شوید :

آزمایش آنلاین

این محتوا به عنوان ، بخشی از خدمات خونگیری در منزل هوم لب ارائه می شود. homelab یافته های تحقیق را به منظور افزایش دانش و درک در مورد سلامت و بیماری در بین بیماران ، متخصصان بهداشت و مردم ، ترجمه و پخش می کند.


:Reference

www.news.yahoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *